خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/20 - 15:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سپهوند:

فعالیت بین‌المللی ایران در حوزه گاز به سوآپ محدود شده است/چرا ایران از صادرکننده گاز به واردکننده تبدیل شد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس کم کردن تحریم‌ها با هدف افزایش سرمایه‌گذاری و ایجاد زمینه مناسب برای تشویق سرمایه‌گذاران داخلی از اقدامات مهمی است که مسئولان حوزه انرژی باید با هدف کاهش ناترازی جدی بگیرند.

رضا سپهوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه ایران از نقش مهم خود به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز جهان باز مانده است، گفت: اگرچه کارگزاری سوآپ ایران برای صادرات گاز ترکمنستان به عراق اتفاق ناخوشایندی نبوده و اقدامی مرسوم در مبادلات انرژی دنیا به حساب می‌آید، اما به‌یقین این کار باید در کنار فعالیت بزرگ صادرات انجام شود نه آنکه فعالیت بین‌المللی ایران در حوزه گاز به سوآپ انرژی محدود شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌یقین اینکه ایران کریدور انتقال انرژی به هر جای دنیا باشد یک مزیت برای ما است اما چرا ایران از صادرکننده گاز به واردکننده این انرژی تبدیل شده به طورحتم به دلیل عدم بهره‌وری مناسب منابع و مصرف و هدررفت بی‌رویه بدون بهینه‌سازی است.

وی با تاکید بر ضرورت بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزود: تعویض بخاری‌های قدیمی و پرمصرف با بخاری‌های کم مصرف و استاندارد قدم مهمی است که باید در این راستا انجام داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است کم کردن تحریم‌ها با هدف افزایش سرمایه‌گذاری در داخل و ایجاد زمینه مناسب برای تشویق سرمایه‌گذاران داخلی از دیگر اقدامات مهمی است که مسئولان حوزه انرژی باید با هدف کاهش ناترازی جدی بگیرند./

پایان پیام

  

  • کد خبر : 380442
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار